מיכלי פלסטיק – המיכלים שכבשו את התעשייה

מערכת שורש  א כסליו, תשפא  11/17/2020

מיכלי הפלסטיק ידועים בהיותם סטריליים, והופכים לבחירה הראשונה כשמדובר באחסון לתחום המזון
.......................

מיכלי פלסטיק – המיכלים שכבשו את התעשייה

צילום: depositphotos

בשנים האחרונות מיכלי הפלסטיק הפכו לפופולריים יותר ויותר בתעשיית הייצור, החקלאות, המזון, הזיקוק, התפלה. אז מה הופך את מיכלי הפלסטיק לכל כך אהובים לא משנה באיזה תחום מדובר? ואילו סוגים קיימים? ועל מה כדאי להסתכל לפני שתבחרו מיכלי פלסטיק?

לא רק לשימוש ביתי

כשאומרים לכם מיכלי פלסטיק, מה עולה לכם לראש? ככל הנראה שאתם חושבים על ג'ריקן בטיול שנתי, קופסאות אחסון לאוכל, ומיכלים לשימוש ביתי. בפועל, מיכלי הפלסטיק משמשים בעיקר את תחום התעשייה, לאחסון של נוזלים, חומרים כימיים, מים, ואפילו חומרי מזון.

מיכל הנצח

גורמים בתעשייה מכנים את מיכל הפלסטיק כמיכל הנצח, בשל העמידות שלו לאורך שנים. גם בתחום החקלאות כאשר מיכלי ההשקייה עומדים בשמש החמה, הם עמידים לנזקי השמש ומלווים אותנו שנים ארוכות. מדובר בחיסכון כלכלי, שכן לא צריך להחליף את מיכלי הפלסטיק לעיתים תכופות. המרכיב שהופך את מיכל הפלסטיק למיכל הנצח הוא הפוליפרופילן, שמשפיעה על עמידותו לתנאים השונים.

סוגי מיכלי פלסטיק

קיימים מיכלי פלסטיק בצורות שונות, עם פונקציות שונות. לפני שבוחרים מיכל פלסטיק, יש כמה גורמים שכדאי להסתכל עליהם לפני שרוכשים מיכלי פלסטיק עבור המפעל שלנו, השדה שלנו, או העסק שלנו.

-          גודל המיכל עצמו – קיימים בשוק מגוון רחב של גדלים שמשמשים לצרכים שונים. למשל, מיכל הקובייה, שמידותיו הן כמטר על מטר על מטר, שמשמש בתחום החקלאות. נסו להתאים את הגודל לתנאים בשטח. למשל, אם אתם מחפשים מיכל להשקייה, עשו חישוב של איזה שטח אתם שואפים להשקות, כל כמה זמן תוכלו למלא את המיכל, וכמה ליטרים של מים האדמה דורשת. קיימים גדלים של מיכלי פלסטיק שיכולים להגיע אפילו ל-2000 ליטר!
-          גודל הפתח – נסו לחשוב כיצד אתם מתכננים למלא את מיכל הפלסטיק, באמצעות צינור רחב. ודאו שהפתח רחב דיו על מנת למלא את מיכל הפלסטיק בנוחות, ובצורה האפקטיבית ביותר.
-          עובי הדפנות – כשבוחרים מיכלי פלסטיק כדאי להסתכל גם על עובי הדפנות ולבחור מיכל בעל דופן עבה, מה שמשפר את האטימות, ואת אורך חיי המדף של המיכל.
-          עמידות לחומרים כימיים – כאשר אתם מעוניינים לאחסן חומרים כימיים חזקים, ודאו שהרכב הפלסטי לא יגיב עם החומרים הכימיים, ויאחסן אותם בבטחה. על המיכל להיות אטום כדי לשמור על הבטיחות במידה ומדובר בחומר שיוצר תגובה מסוכנת.
-          צורת המיכל – קיימים מיכלים בצורת דודי שמש, ומיכלים בצורת קובייה. בחרו את הסוג שהכי נוח עבורכם ועבור אופי העבודה. המיכלים מגיעים בכלוב ברזל שמסייע לשמור על המיכל ולשנע אותו במידת הצורך. ניתן לפרק את הכלוב בקלות במידה וצריך להחליף את המיכל.

הגנה מלאה מחיידקים

מיכלי הפלסטיק מסייעים לשמור על סטריליות גבוהה, בזכות האיטום שמונע מחיידקים ובקטריות לחדור למיכל. מיכלי הפלסטיק ידועים בהיותם סטריליים, והופכים לבחירה הראשונה כשמדובר באחסון לתחום המזון, כאשר יש להקפיד על היגיינה ברמה גבוהה. הסטריליות מונעת זיהומים שעלולים להגיע לגוף. על מנת לשמור על רמת סטריליות גבוהה ניתן להשתמש במכשיר סטריליזציה על מנת להבטיח את רמת הניקיון.

אחריות

אחד הדברים היותר חשובים שכדאי לברר בטרם הרכישה, היא האחריות על מיכלי הפלסטיק. ברוב המקרים, הגופים מהם תקנו את המיכלים יספקו לכם אחריות עבורם. כך תוכלו להיות בטוחים שגם אם המיכל נסדק, נשבר, החברה תוכל לספק לכם מיכלים חדשים. כשמדובר במיכלים שמשמשים לעבודה שוטפת, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות בלעדיהם.

בטרם רכישת מיכלי פלסטיק הקפידו לברר את כל הפרטים הרלוונטיים.